Veteška.cz
  • Domů
  • O mně
  • Reference
  • Blog
  • Kontakt
29/10/2015 by Lukáš Veteška

Jak vyvíjet pro iOS bez iMacu či Macbooku

Jak vyvíjet pro iOS bez iMacu či Macbooku
29/10/2015 by Lukáš Veteška

Už je konec říjná, naštěstí za to, že mám prázdniny 🙂 Málem by mi uteklo “aspoň jeden článek za měsíc”.

 

Takže hurá do toho! Dnes si ukážeme jak jednoduše se dá vyvíjet pro iOS či Mac OS X. Já pouze ukáži jak se dá vyvíjet pro iOS, ale je to rozdílné pouze v tom jaký typ projektu založíte :).

Co budeme potřebovat?

  1. 15-45GB na disku (velikost se odráží od toho jak moc tam budete instalovat)
  2. VMWare Player 12
  3. El Capitan
  4. Unlocker

Instalace

  1. Nainstalujeme VMWare
  2. Extrahujeme El Capitan
  3. Extrahujete Unlocker207
  4. V adresáři Unlocker207 spustíte jako administrátor win-install
  5. Otevřeme VMWare Workstation 12 Player
  6. Klikneme na Create a New Virtual Machine
  7. Zvolte Apple Mac OS X, a dole OS X 10.11
  8. Pojmenujte virtuální mašinu
  9. Zvolte Store virtual disk as single file
  10. Klikněte na dokončit
  11. Po vytvoření klikněte vpravo dole na Edit virtual machine settings
  12. Odeberte Hard Disk
  13. Přidejte Hard Disk (SATA) -> Use an existing virtual disk -> Najděte virtuální disk v extrahované složce El Capitan -> A zvolte Keep existing format
  14. Klikněte na OK
  15. Přejděte do složky, kde jste nechali vytvořit virtuální stroj El Capitan (defaultně: Dokumenty/Virtual Machines/Název stroje/)
  16. Otevřete soubor “Název stroje.vmx” v notepadu
  17. Na konec souboru přidejte “smc.version = 0” a uložte
  18. Zapněte virtuální mašinu a po instalaci doinstalujte VMWare Tools, mělo by se samo nabídnout pro optimalizaci stroje

Máme nainstalováno!

Tak a teď je potřeba si založit účet u Apple zda-li stále nemáte tak je nutno provést, jelikož potřebujeme si stáhnout Xcode 7.1 a vyšší z Apple storu.

Chci vyvíjet na svoje zařízení, které již mám

Mohli by jste se potkat s problémem jako u mne, VMWare hlásil, že iPad je připojený, ale El Capitan ho odmítal. Vypněte virtuální stroj a přejděte opět do nastavení stroje, zvolte USB a místo USB 3.0 zvolte kompabilitu s USB 2.0. Nemám zdání proč nefunguje USB 3.0 režim, ale s verzí 2.0 mi iPad ihned našlo.

Xcode

Tak se do toho dáme! Aneb Hello World! Jen ze začátku upozorním, že byť mám už zkušenosti s programováním tak Swift je úplně něco jiného, jejich dokumentace za moc nestojí, minimum příkladů a pokud zvolíte Objective-C tak to asi rovnou zabalíte a skončíte zpět u Swiftu, na který se jde aspoň podívat po stránce syntaxe.

Na obrázku 1 můžete vidět jak to vypadá po spuštění Xcodu, zvýrazněná část zakládá projekt.

Na obrázku 2 si zvolíte jaký typ projektu chcete mít, jestli půjde o aplikaci s jedním oknem nebo vícero.

Na obrázku 3 vyplníte dodatečné informace, např. zde můžete zvolit jestli chcete Swift či ObjC nebo jestli to cílíte jen na iPad

Na obrázku 4 ve vyznačené části si zvolíte, na které zařízení chcete spustit aplikaci, simulátor či reálné zařízení. Dále je k vidění nastavení projektu

Na obrázku 5 je vidět storyboard nebo-li rozvržení layoutu

Závěr

Snad vám to rozšíří obzor jak vyvíjet pro něco nového. Do Xcode 7 jste museli mít licenci na to, aby jste mohli deploynout aplikaci na vaše zařízení.

Previous articleZáklady programování AVR mikročipuNext article Čtvrtý rok na kyberně, 1/2 rokuKyberna logo

Tags

Cortana LED strip Windows 10 Windows SDK
© 2019 Lukáš Veteška. Rife Wordpress Theme ♥ Proudly built by Apollo13